JOM JADI SAHABAT SAYA

Selasa, 2 Julai 2013

Kong Kong Trip -10

  Sabtu 22June 2013

     Tindakan2 Gila yang kadang kala boleh merbahaya diri, seperti memancing seorang diri, lebih2 lagi memancing pada waktu malam...., ada diantara rakan2 kita yang pergi memancing secara berkumpulan 2 - 3 orang atau lebih, menjadi perkara biasa... ada pulak tu yang telah merancang awal untuk pergi memancing tiba2 tekong / rakan yang bawa bot tak dapat turun disebabkan hal2 yang tak dapat dielakkan ,maka program memancing terpaksa di tunda atau dibatalkan ada pula yang mengubah plan lain... itu lah kebiasaannya yang belaku , sekiranya dalam kumpulan hanya mengaharapkan seorang sahaja yang boleh membawa bot..........., 
lain pulak dengan cerita saya , apabila dah janji dengan rakan untuk turun memancing tiba2 tak dapat turun, saya akan teruskan juga walau pon seorang diri.... bila difikirkan memang kerja gila.... nak buat macam mana , degil betul saya ni... lebih2 lagi bila tengok air tengah cantik , umpan ( udang hidup) sihat2 dan segar belaka , membuatkan lebih bersemangat  dan tak sabar nak turun memancing cepat walau pon seorang diri ... hehehehhe.... jangan ikut macam saya ...

Pada Sabtu 22 June 2013 , aku turun memancing lagi , dalam perancangan nak turun memancing seorang pada petang sabtu, member2 yang akrab memancing dengan  ku, semua sebuk.... jadi aku nekat nak turun sendiri... sampai dikongkong  semasa nak beli umpan, ada pulak yang nak ikut mancing, takde masaalah...,,, ada teman boleh bual2 , kalau tiada yang ikut nampaknya sorang2 je lah....  sorang2 mancing di siang hari tak jadi masaalah , kalau mancing sorang2 waktu malam ada segan sikit.... macam2 boleh terjadi... .

 Nizam... dengan ikan durinya...nampak gembira...
apa tidaknya semalaman memancing.... tapi tiada hasil hampeh...


 Berlabuh dekat kelong...tapi hampeh...


Hasil tangkapan....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan