JOM JADI SAHABAT SAYA

Selasa, 15 November 2011

Mengewang - Sungai Permas

Minggu lepas , hari Ahad......... tak tahu nak buat ape kat rumah , klu layankan mata Mmmmm.... tidur aje....... hati tergerak pulak nak gi mancing... , aku telefon member untuk pergi memancing dan merancang untuk berjumpa di satu tempat...sampai di lokasi memancing sekitar
12tengahari....Aku pergi memancing tak bawa apa2 umpan  pun......memang bercadang nak mengewang ikan siakap je.... . satu persatu anak sungai dan tali air aku susuri sambil melontar gewang..... tapi tiada saekor siakap pun yang mengejar gewang ku...sampai di satu tali air berdekatan dengan kolam ikan , aku melontar ke kiri dan ke kanan  , lontaran yang ketiga apa bila gewang jatuh di permukaan  air, aku ternampak kelibas ikan berwana kilat menerekam dan menyambar gewang ku....air berkocak, hehehehehe .......ikan siakap yang diharapkan tapi ikan bandang yg menyambar.... kira ok le tu.... janji balik tak kosong sekurang2 nya masa dan minat terisi....

 Ikan bandang makan gewang....

 Anak sungai bersebelahan dengan kolam ikan

Jalan menuju ke lokasi memancing

Tiada ulasan:

Catat Ulasan